Претрага

5 načina kako da oporavite telo i um posle burnog vikenda

Telo i um
Yana Potter Art

Bez obzira da li ste u novogodišnjoj noći plivali u alkoholu ili ne, sasvim je normalno da se pitate kako da resetujete telo i um. Ovo je posebno uobičajeno tokom hladnijih meseci kada su naši energetski nivoi prirodno niži. 

Mnogi su započeli nedelju kažnjavajući sebe zbog prekomernog jela tokom vikenda, ali ponovno pokretanje tela i uma ne zahteva izgladnjivanje, niti bilo koju vrstu odricanja, naprotiv. Budite nežni prema sebi. Kako? U nastavku vam donosimo pet jednostavnih, naučno podržanih načina koji će vam pomoći da resetuje svoje telo i um posle burnog vikenda. 

Tuširajte se hladnom vodom

Okej, ovo možda nije najpoželjnija jutarnja solucija, ali hladan tuš vam može pomoći da ekspresno poboljšate raspoloženje. I to nije sve. Hladna voda ubrzava metabolizam i imunološku funkciju organizma, smanjuje bol i upale. Kada ste u hladnoj vodi, vaš mozak je previše zauzet fokusiranjem na otklanjanje neprijatnog osećaja, pa bezvoljnost, anksioznost ili stres nestaju na licu mesta. Ako vam, uprkos svim benefitima, naš predlog ne prija, počnite sa tehnikom naizmeničnog tuširanja. Možete probati i hladno zaranjanje. 

Gledajte u Sunce

Zvuči jednostavno, ali naučna istraživanja pokazala su da je gledanje u sunčevu svetlost, pola sata do sat nakon buđenja, najefikasniji način da sebi te večeri obezbedite dobar san. Endru Huberman, američki neuronaučnik i vanredni profesor neurobiologije, psihijatrije i bihejvioralnih nauka na Univerzitetu Stanford, preporučuje da svako jutro provedete na otvorenom, od 2 do 10 minuta. Na taj način ćete pokrenuti tajmer za setovanje melatonina, hormona spavanja, pomažući svom telu da bolje razume kada je vreme da se opusti. 

Doručkujte zdravo

Dok neki ljudi vole da započnu nedelju isprekidanim postom, zdrav, izbalansiran doručak može biti lak način da poboljšate raspoloženje. Izbegavajte slatko i ugljenje hidrate, kao što su žitarice i tost, već se odlučite za obrok bogat proteinima, koji, za početak, neće povećati nivo šećera u krvi. Nutricionisti predlažu omlet sa povrćem ili kefir u kombinaciji sa orasima, semenkama i bobičastim voćem – ukusno i hranljivo! 

Probajte ovaj popodnevni tonik

Kako pobediti pad energije u 16 časova? Nutricionisti savetuju da drugu kafu zamenite popodnevnim tonikom. U 1,5 l vode dodajte sok od jednog limuna i prstohvat kajenske paprike. Kajen stimuliše cirkulaciju, smanjuje apetit i deluje kao karminativ pri varenju, što će reći da je odličan alat koji će vam pomoći da popodne ostanete energični, fokusirani i bistre glave. 

Stavite noge na zid

Ležanje na leđima sa nogama podignutim uz zid sjajan je položaj za limfnu drenažu. Podizanje nogu na kraju dana jedan je od najjednostavnijih i najefikasnijih načina za stimulaciju limfnog sistema, savetuju stručnjaci. Takođe, ovaj položaj može pomoći u smanjenju krvnog pritiska, kao i ublažavanju stresa pre spavanja. 

Podelite:

Povezane vesti

Претрага