Претрага

Pitali smo psihologa kako zaista ostvariti novogodišnje odluke 

Novogodišnje odluke
Dnevnik Bridžit Džouns, Universal Pictures

Famozne novogodišnje odluke… Da li si donela neku? Da li si krajem decembra sebi obećala da ćeš se od 1. januara manje nervirati, da ćeš početi da vežbaš, da ćeš više pažnje poklanjati onima koje voliš? Da sebi više nećeš dozvoliti da na kraju dana budeš premorena, da ćeš se hraniti zdravije, da će cigarete postati prošlost… Prvi januar tek što je odmakao, a ti se polako vraćaš u uobičajeni ritam. 

Vreme je da se odluke sprovedu u delo, ali – da li je tu i dovoljno jaka želja da to učinimo? Psihološka istraživanja pokazuju da se realizuje samo deset odsto rezolucija donetih na kraju godine, a da je zaista tako potvrđuje i to što je drugi petak u januaru nazvan Quitter’s Day, odnosno Dan odustajanja. Psihološkinju Danku Đukanović pitali smo kako ostati istrajan.

Postavite sebi realne ciljeve

Najveće šanse da opstanu imaju odluke koje su u skladu sa našim vrednostima, do kojih dolazimo odgovorom na pitanja – šta mi je važno i zašto mi je to važno? Kada to znamo, mnogo je lakše da donesemo odluku koja će biti u skladu sa nama i da na kraju ostvarimo željeni cilj.

Na primer, važno mi je da budem zdrava, zato što se tada dobro osećam i mogu da radim i druge stvari koje me ispunjavaju. Zato mi je cilj da se bavim nekom fizičkom aktivnošću, koja će mi to omogućiti, umesto što mi oči ispadaju dok bindžujem omiljenu seriju.

Novogodišnje odluke
Dnevnik Bridžit Džouns, Universal Pictures

Velike odluke, male akcije

Na osnovu realno postavljenog cilja mogu da osmislim male akcione korake koji će me do njega dovesti. Recimo, dve ili tri stanice pre poslednje izaći ću iz autobusa i prošetati do posla. Posle sedam dana ću stići brže nego inače, a možda ću jednog dana poželeti da uopšte ne uđem u autobus. Ove male akcije mogu da sprovodim svaki ili svaki drugi dan, ali je važno da održim kontinuitet.

Važno je i da akcije ne budu teške, da mi ne oduzimaju previše vremena – posebno na početku. Veća je verovatnoća da ću ih tako uspešno realizovati. S vremenom će mi preći u naviku, noge će same ići… Možda ću poželeti da posle posla ili ručka prošetam 20 minuta, pa ću tek onda pustiti epizodu omiljene serije.

Na korak do cilja

Već je prošlo mesec dana, a ja hvatam sebe kako sam zadovoljna i sve bliža zacrtanom cilju. To me motiviše da nastavim sa šetnjom, ali i budi želju da uvedem još jednu promenu. Recimo, da dok šetam pijem više vode. Nisam ni primetila da sam već izgradila disciplinu i sada posvećeno ostvarujem svoju novogodišnju odluku.

Kao što možete da primetite sve je počelo od odgovora na pitanje šta mi je zaista važno i zašto mi je to važno, te posvećenog preduzimanja akcionih koraka.

Predanost i kontinuitet dovode nas do onoga što želimo da ostvarimo. Ako neki dan i preskočimo, važno je da sebe ne optužujemo i na taj način demotivišemo, već da nastavimo tamo gde smo stali – čim pre.

Podelite:

Povezane vesti

Претрага