Претрага

O kvalitetnom treningu i pravilnoj ishrani pričali smo sa glumicom Anom Franić

Ana Franić fitness
Nemanja Jovanov

Ana Franić, glumica koju smo prošle godine gledali u dve velike serije, Deca zla i Poziv, verovali ili ne, može da podigne 190 kilograma! Kada smo se srele, objasnila mi je da famoznih 190 kilograma diže na hip thrustu, dok joj je na mrtvom dizanju rekord 105 kilograma. Doduše, morala je da mi objasni i da je hip thrust sprava za vešbanje koja podseća na klupu. Dok sam je slušala i istovremeno računala da može da podigne tri osobe od po šezdest kilograma, naglasila je da ima odličnu tehniku i dobre fizičke predispozicije za takve napore.

Koliko često vežbaš i koliko traju tvoji treninzi?

− Vežbam svaki dan, osim vikendom. U stvari, ponekad vežbam i subotom. Moj trening traje od sat i po do sat i četrdeset, jer radim sa velikim kilažama i vrlo zahtevne vežbe, pa su mi zagrevanja duga. Često se šalimo, što i nije daleko od istine, da je naše zagrevanje poput nečijeg jednonedeljnog treniranja. Da bih prišla šipki bez bojazni da ću se povrediti, nekad se zagrevam 45 minuta. 

Da li se ljubav prema fitnesu desila na prvi trening ili je trebalo vremena da se razvije?

− Ne možeš očekivati da ti se dopadne na prvom treningu, većina ljudi brzo odustane, a sve u životu je proces. Niko ne kaže da bi trebalo da se bavite ovim što sam ja izabrala. Nađite sport koji vam se dopada, da biste što duže u njemu ostali. Recimo, ne mislim da je dobro, ali neko samo trči, jer to voli.

Ana Franić fitness
Nemanja Jovanov

Na Instagramu si devojkama duhovito poručila ne bojte se, nećete postati mišićave kao ja.

− To nije samo duhovitost. Jedan divan fitnes pregalac, gospodin Vuk iz Prvog tima, uspešan krosfiter, nedavno je rekao: kad ljudi kažu neću da treniram da ne bih bio tako mišićav je kao kada biste rekli neću da vozim auto da ne postanem vozač Formule 1. Devojke govore neću da izgledam kao ti. Pa, i ne možeš da izgledaš kao ja. Moj izgled je plod, prvo moje želje da tako izgledam, a onda i veoma specifičnih treninga. Ceo moj lajfstajl je tome prilagođen. Ne možeš tako izgledati, a tri puta nedeljno ići na pilates ili dizati tegiće od dva kilograma i posle toga pojesti burek. Ja vagam namirnice koje jedem i, kao što sam rekla, radim sa velikim kilažama.

Kada si poželela da tako izgledaš?

− Nije se to desilo u jednom danu, ali kad počneš da se baviš nekim sportom menjaju ti se kriterijumi. Sada nikada ne bih primetila ženu koja nema jake ruke i lepa ramena. Svaka ptica svome jatu. Većina ljudi kod mene u teretani reći će: jao, kakva su ti ramena, a kad vide nekog drugačije građenog – vidi ovu žgoljavu.

Ana Franić savetuje kako se pravilno hraniti

Kako izgleda tvoj dnevni jelovnik?

− Bogato! (smeh) Da bi se uz fitnes dobro izgledalo, neophodno je da se dosta jede, samo je pitanje šta. Skoro uvek imam tri glavna obroka, dve užine i sigurno 30-40 grama proteina po obroku. Jedem i ugljene hidrate – testeninu, krompir, batat, pirinač, salate, grčki jogurt, sir, jaja… Strašno je što se promovišu dijete, izgladanjavanja, detoks sokovi… Zbog igranja hranom imate toliko mnogo devojaka sa insulinskom rezistencijom. Kad bismo se hranili onako kako su to činili naši preci, ne bi bilo nikakvih problema.

Pomenula si da slatkišima, ipak, ne možeš da odoliš.

− Postoje, čak, dani kada preteram, ali imam strukturu koja se vraća.

Šta je dobar doručak?

− Tri jajeta, 30 grama goveđe pršute, grčki jogurt, salata, parče integralnog hleba. To je idealan doručak za svakoga.

Ana Franić fitness
Nemanja Jovanov

Da li si nekada držala dijetu?

− O ishrani dosta znam, pa sam zato sigurna da je to besmisleno. Prvo, treba da naučiš kako naš organizam funkcioniše − kao hrčak. Kad mu dugo oduzimaš hranu, sve što mu daš taložiće u masne naslage. Čak će i jabuku smestiti u njih, jer nije siguran kada će ponovo nešto dobiti. Zatim, nije svejedno da li ćemo kilograme gubiti iz masti, da li će to biti samo voda ili i ono malo mišića koje imamo. Postoje devojke koje su jako vitke, ali imaju veliki procenat masti. Od njih ćete čuti treba samo da se malo zategnem, a taj pojam ne postoji u fitnesu. Možemo da govorimo o rekonpoziciji tela, koja se dešava kada gubimo masne naslage, a povećavamo mišićnu masu. To je ono kad neko kaže ti jedeš, ali se ne gojiš, jer imaš brži metabolizam. U stvari, imam veću mišićnu masu, a mišići brže sagorevaju kalorije. Mast ne izgleda lepo, nije ni zdravo imati je. Postoji potkožnu mast koja pravi krofnice na telu i ona, mnogo gora, koja se ne vidi. To su viscelarne masti, koje oblažu organe i nose niz rizika. 

Podelite:

Povezane vesti

Претрага